Jeśli nie masz pomysłu na włączenie większej ilości warzyw do swojej diety to ten przepis jest dla Ciebie! Pyszny, kremowy budyń, który przygotujesz w czasie gotowania obiadu. Od razu mówię, że budyń nie smakuje warzywami 😉 Możesz go udekorować dowolnymi dodatkami (u mnie najlepiej sprawdzają się owoce) i zabrać do pracy czy szkoły.

 

Składniki na 1 porcję:

  • 200g cukinii
  • 100g marchwi
  • 50g banana
  • 10g kakao (łyżka)
  • 5g budyniu czekoladowego bez cukru (łyżeczka) lub odżywki białkowej czekoladowej lub mąki ziemniaczanej i więcej kakao
  • Ewentualnie cynamon i dodatkowe słodzidło (według mnie nie jest potrzebne)

 

Wykonanie:

  1. Cukinię kroję z kosteczkę, marchew ścieram na tarce.
  2. Do garnka wrzucam warzywa i gotuję do miękkości z wodą (około pół szklanki)
  3. Pod koniec gotowania dorzucam rozgniecionego banana, gotuję jeszcze chwilę i całość dokładnie blenduję.
  4. Dodaję kakao, proszek budyniowy i dokładnie mieszam, jeszcze chwilę gotując.
  5. Budyń przekładam do miseczki i schładzam porządnie w lodówce.
  6. Na wierzch układam owoce i dodatki. Smacznego!

 

Makro w 1 porcji:

E:  163 kcal

B: 6.1g

W: 31.3g

T: 1.65g